sunnuntai 10. heinäkuuta 2011

Mikä ihmeen kielensyöjä?

Tämä on ruokablogi,jonka haluan tietyistä syistä pitää nimettömänä.
   Blogini nimi kielensyöjä tulee ekologisesta mieltymyksistäni ekologisiin ja halpoihin ruoka-aineisiin kuten sisäelimiin (Porsaan ja naudan kielet,sydämet ja maksat.Ei munuaiset.Olen maistanut porsaanmunuaisia ja ne olivat liotusveden pursuttua munuaisesta ulos paistettaessa inhottavan hyytelömäisiä ja keskellä oli sitkeä osa.Maku oli muuten mieto ja hyvä mutta se koostumus...) ja roskakaloihin (en tosin ole kuin haukea päässyt maistamaan koska kalatiskillä on huonosti vähemmän suosittuja kaloja, eikä minun pienessä päässäni ole koskaan välähtänyt idea esim. lahnan tai särjen tilaamisesta ennen kuin Sami Tallberg (yksi idolini) Glorian Ruoka&Viinissä ehdotti sitä.Sen luettuani olen odottanut pääseväni tilaamaan lahnaa Kauppahallin Mäkisen Tyttäriltä,joilla olen ohimennen jäänyt lahnaa kuolaamaan (tietysti silloin on pitänyt syödä vanhoja ruokia pois) ja silloin kun menin sitä ostamaan, joku lahna oli käynyt ostamassa sen lahnan
Lahnatilausidean sain lauantaina jolloin tietysti iski jo keskipäivällä ukkosmyrsky, jolloin en päässyt lahnaa tilaamaan,mutta maanantaina aion klo 9 olla ensimmäisinä Mäkisen Tyttärillä kärkkymässä lahnaa (en kai ilmaissut asiaa liian kaksimielisesti?)
   Kokkaamiseni on intialais-japanilais-kiinalaista maustamista ja mahdollisimman paljon kotimaisia- ja luomuraaka-aineita fuusiokeittiötä myötäillen.Joskus perheenikin syö ruokiani jolloin maustamista täytyy rajoittaa ja sisäelimet ja roskakalat ovat poissuljettuja.
   Minulla on myös jonkinlainen täysjyväfetissi.Pastaakin olen ehtinyt täysjyvärukiista ja -vehnästä vääntämään mikä ei ole huonon leipoutuvuuden vuoksi niitä maailman kivoimpia asioita tehdä.
   Ruokabloggaajista idolini on äijäruokaa-blogin Ari Makela www.aijaruokaa.blogspot.com.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti